kisah yg tersembunyi...
3:37 AM | Author: ikan :)

kisah adolf hitler pemimpin nazi yang disembunyikan
Share
Apa yang bakal anda baca ini
ialah sebuah email yang saya
terima dari seorang kawan dari
Arab Saudi...saya terjemahkan ke
dalam Bahasa Melayu dan saya
kongsi bersama anda semua...

_______________________________________
__________________________
___________
Penghormatanku kepada lelaki
agung, Adolf Hitler, semoga ada
sepertinya di zaman ini...
Aku berbual dengan seorang ahli
keluarga yang sedang
menamatkan tesis PhD beliau dan
aku amat terperanjat apabila
beliau nyatakan tesis beliau
berkaitan Adolf Hitler, pemimpin
Nazi. Maka aku katakan "Takkan
dah habis semua tokoh Islam di
dunia ini sampai kamu memilih si
bodoh ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa
yang aku ketahui tentang Hitler.
Aku lalu menjawab bahawa Hitler
seorang pembunuh yang
membunuh secara berleluasa dan
meletakkan German mengatasi
segala-galanya...lalu dia bertanya
dari mana sumber aku. Aku
menjawab sumberku dari TV
pastinya.
Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak
British telah melakukan lebih
dahsyat dari itu...pihak Jepun
semasa zaman Emperor mereka
juga sama...tapi kenapa dunia
hanya menghukum Hitler dan
meletakkan kesalahan malahan
memburukkan nama Nazi seolah-
olah Nazi masih wujud hari ini
sedangkan mereka melupakan
kesalahan pihak British kepada
Scotland, pihak Jepun kepada
dunia dan pihak Afrika Selatan
kepada kaum kulit hitam
mereka?"

Aku lantas meminta jawapan dari
beliau. Beliau menyambung : "Ada
dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi,
Zionisme dan penubuhan negara
Israel. Hitler telah melancarkan
Holocaust untuk menghapuskan
Yahudi kerana beranggapan
Yahudi akan menjahanamkan
dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam.
Hitler telah belajar sejarah
kerajaan terdahulu dan umat
yang lampau, dan beliau telah
menyatakan bahawa ada tiga
tamadun yang terkuat, iaitu Parsi,
Rome dan Arab. Ketiga-tiga
tamadun ini telah menguasai
dunia satu ketika dulu dan Parsi
serta Rome telah
mengembangkan tamadun
mereka hingga hari ini, manakala
Arab pula lebih kepada
persengketaan sesama mereka
sahaja. Beliau melihat ini sebagai
satu masalah kerana Arab akan
merosakkan Tamadun Islam yang
beliau telah lihat begitu hebat
satu ketika dulu.
Atas rasa kagum beliau pada
Tamadun Islam, beliau telah
mencetak risalah berkaitan Islam
dan diedarkan kepada tentera
Nazi semasa perang, walaupun
kepada tentera yang bukan Islam.
Beliau juga telah meberi peluang
kepada tentera German yang
beragama Islam untuk
menunaikan solat ketika masuk
waktu di mana jua...bahkan
tentera German pernah bersolat
di dataran Berlin dan Hitler ketika
itu mennggu sehingga mereka
tamat solat jemaah untuk
menyampaikan ucapan beliau...
Hitler juga sering bertemu dengan
para Ulamak dan meminta
pendapat mereka serta belajar
dari mereka tentang agama dan
kisah para sahabat dalam
mentadbir...
Beliau juga meminta para Sheikh
untuk mendampingi tentera
beliau bagi mendoakan mereka
yang bukan Islam dan memberi
semangat kepada yang beragama
Islam untuk membunuh Yahudi...
Semua maklumat ini ialah hasil
kajian sejarah yang dilakukan
oleh saudara aku untuk tesis PhD
beliau dan beliau meminta aku
tidak menokok tambah apa-apa
supaya tidak menyusahkan beliau
untuk membentangkannya nanti.
Beliau tidak mahu aku campurkan
bahan dari internet kerana aku
bukan pakar bidang sejarah.
Tetapi gambar-gambar yang ada
di sini sudah lama tersebar dan
semua orang boleh melihatnya di
internet.

Aku juga sedaya upaya mencari
maklumat tambahan di internet
dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam
ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di
Moscow, Hitler berhajat
menyampaikan ucapan. Dia
memerintahkan penasihat-
penasihatnya untuk mencari kata-
kata pembukaan yang hebat tak
kira dari kitab agama, kata-kata
ahli falsafah ataupun dari bait
syair. Seorang sasterawan Iraq
yang bermastautin di German
mencadangkan ayat Al-Quran :
( اقتربت الساعة وانشق
القمر) bermaksud : Telah hampir
Hari Kiamat dan bulan akan
terbelah...
Hitler berasa kagum dengan ayat
ini dan menggunakannya sebagai
kalam pembukaan dan isi
kandungan ucapan beliau.
Memang para ahli tafsir
menghuraikan bahawa ayat
tersebut bermaksud kehebatan,
kekuatan dan memberi maksud
yang mendalam.
Perkara ini dinyatakan oleh Hitler
di dalam buku beliau Mein Kampf
yang ditulis di dalam penjara
bahawa banyak aspek tindakan
beliau berdasarkan ayat Al-Quran,
khususnya yang berkaitan
tindakan beliau ke atas Yahudi...

2. Hitler bersumpah dengan nama
Allah yang Maha Besar
Hitler telah memasukkan sumpah
dengan nama Allah yang Maha
Besar di dalam ikrar ketua
tenteranya yang akan tamat
belajar di akademi tentera
German.
" Aku bersumpah dengan nama
Allah (Tuhan) yang Maha Besar
dan ini ialah sumpah suci
ku,bahawa aku akan mentaati
semua perintah ketua tentera
German dan pemimpinnya Adolf
Hitler, pemimpin bersenjata
tertinggi, bahawa aku akan
sentiasa bersedia untuk
berkorban dengan nyawaku pada
bila-bila waktu demi pemimpin
ku"

3. Hitler telah enggan meminum
beer (arak) pada ketika beliau
gementar semasa keadaan
German yang agak goyah dan
bermasalah. Ketika itu para doktor
mencadangkan beliau minum
beer sebagai ubat dan beliau
enggan, sambil mangatakan "
Bagaimana anda ingin suruh
seseorang itu minum arak untuk
tujuan perubatan sedangkan
beliau tidak pernah seumur
hidupnya menyentuh arak?"
Ya, Hitler tidak pernah menjamah
arak sepanjang hayat
beliau...minuman kebiasaan beliau
ialah teh menggunakan uncang
khas...
Bukanlah tujuan penulisan ini
untuk membela apa yang
dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya
bertujuan untuk menyingkap apa
yang disembunyikan oleh pihak
Barat. Semoga kita semua beroleh
manfaat.

wallahu'alam..
ni share je, dr seorg shbt...

more info, n more picture...blh tgk kt fb shbt ni.... dia ad lebih detail sdikit...

|
This entry was posted on 3:37 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On December 28, 2011 at 7:00 AM , zaujah muhammad.. said...

suatu pendedahan baru..syukran..
kita banyak dah dibohongi org2 trtentu ni dalam sejarah yg ada dalam buku teks sek.

mne pengkaji ni dpt rujukan?